キーワード検索

キーワード 詳細検索

プロフィール

MILNE ALAN George ミルン アラン ジヨージ

所属部署名 人文社会科学研究科 電話番号
職名 教授 ■FAX番号
住所 埼玉県さいたま市桜区下大久保255 ■メールアドレス
■ホームページURL

プロフィール

兼担研究科・学部

教養学部 教養学科ヨーロッパ・アメリカ文化専修課程

学歴

取得学位
修士 (障害児教育) , 筑波大学
修士(第二言語習得) , アストン大学(イギリス)

研究活動業績

研究業績(著書・発表論文等)

論文
Writer Feedback: Tracing the process of personal change in feedback strategies gained during online classes.
埼玉大学紀要 (教養学部),58(2):1-13 2023
Alan George Milne

Bringing Conversation to the Communication Class
言語をめぐるX章,1:303-317 2017
Alan George Milne

Awareness Raising Strategies for Conversational Development in the Communication Class
The 2011 Winter International Conference on Linguistics in Seoul (WICLS-2011) Proceedings,WICLIS-2011 CD Rom:7 pages 2011
Alan George Milne

Conversation as a pedagogical tool: A case for its inclusion in the communication class
埼玉大学紀要 教養学部,46(2):213-218 2010
Alan George Milne

Needs analysis for the L2 writing class: Teacher/student perceptions
埼玉大学教養学部,埼玉大学紀要 (教養学部),45(2):1-10 2009
Alan George Milne

From theory to practice. An individual approach to the teaching of grammar and lexis in English education
埼玉大学教養学部,埼玉大学紀要 教養学部,44(1):137-150 2008
Alan Milne
From theory to practice. An individual approach to the teaching of grammar and lexis in English language education

Focusing on students' interlanguage as a means of promoting conversational development
埼玉大学紀要 教養学部,44(2):133-146 2008
Alan Milne

From questions to conversation: An analysis of factors affecting changes in student interaction during awareness-raising instruction in active listening and back-channel responses
埼玉大学教養学部,埼玉大学紀要 教養学部,42(2):203-214 2006
Alan Milne

学会発表
Awareness raising strategies for conversational development in the communication class
The Korean Association for the Study of English Language and Linguistics (KASELL),Proceedings for The 2011 Winter International Conference on Linguistics in Seoul (ISBN:978-89-5726-841-4 98700),CD Rom:1-6 201101
Alan George Milne

Awareness raising strategies for conversational development in the communication class: An individual approach
Nakasendo 2010 "Teachers as Learners, Learners as Teachers" 201006
Alan George Milne

その他
第二言語習得者の会話分析によって、新しい教育理論の確立を目指す
埼玉大学総合研究機構,総合研究機構研究プロジェクト研究成果報告書(5(18年度)):262-263 2007
Alan Milne