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Profile

KATO Teppei

Faculty: Graduate School of Science and Engineering TEL:
Position: Assistant Professor ■FAX:
Address: 255 Shimo-Okubo, Sakura-ku, Saitama City, Saitama 338-8570, JAPAN ■Mail Address: tkato[[a]]mail.saitama-u.ac.jp ([[a]]を@に変更してください)
■Web site: http://www.dp.civil.saitama-u.ac.jp/

Profile

Assigned Class

Department of Civil and Environmental Engineering, Faculty of Engineering

Research Field

Civil engineering project/Traffic engineering

Academic Societies

Academic Societies
Japan Society of Civil Engineers
Japan Society of Traffic Engineers
The City Planning Institute of Japan

Academic Background

Graduate School
Hokkaido University , (Doctor course , Division of Engineering and Policy for Sustainable Environment , Graduate School of Engineering) , 2018(Completed)
Hokkaido University , (Master course , Division of Engineering and Policy for Sustainable Environment , Graduate School of Engineering) , 2015(Completed)
College
Hokkaido University , (Department of Socio-Environmental Engineering , School of Engineering) , 2013(Graduated)

Research Career

Research Career
2018 , Assistant Professor, Graduate School of Science & Engineering, Saitama University

Research

Books, Articles, etc.

Articles
A study on benefit estimation that considers the values of travel time and travel time reliability in road networks
,Transportmetrica A: Transport Science,14(1-2):89-109 2018
Kato, T., Uchida, K.

A study on effect of incentive reward institution for a deficit-ridden bus company on economic welfare
,Transportation Research Procedia,25:4042-4052 2017
Kato, T., Uchida, K., Tanada, K.

A Simplified Network Model for Travel Time Reliability Analysis in a Road Network
,Journal of Advanced Transportation:4941535 2017
Uchida, K., Kato

Presentation
観測リンク交通量を利用した時間価値・時間信頼性価値推定
,第56回土木計画学研究発表会:14 201711
加藤哲平, 内田賢悦

道路ネットワークの被災を考慮した確率的利用者均衡配分モデル
,第54回土木計画学研究発表会:1325-1329 201611
峪龍一, 加藤哲平, 内田賢悦

空港民営化が航空ネットワーク形成に与える影響に関する分析
,第54回土木計画学研究発表会:175-178 201611
高島いぶき, 加藤哲平, 内田賢悦, 杉木直, 田村亨

救急自動車の搬送時間信頼性と呼損率を考慮した最適配置モデル構築に関する研究
,第54回土木計画学研究発表会:1423-1426 201611
山田雄太, 加藤哲平, 内田賢悦, 杉木直, 田村亨

環境税導入が航空ネットワーク形成に与える影響
,第53回土木計画学研究発表会:2451-2454 201605
高島いぶき, 加藤哲平, 内田賢悦, 杉木直, 田村亨

常時観測データを用いた道路ネットワークの移動時間分布の推定に関する研究
,第53回土木計画学研究発表会:1248-1252 201605
内田賢悦, 峪龍一, 山田雄太, 加藤哲平

対数正規分布による需要・供給の変動を考慮した確率的利用者均衡配分モデルに関する研究
,土木学会北海道支部平成27年度年次技術研究発表会:D-19 201601
峪龍一, 加藤哲平, 内田賢悦

救急自動車の搬送時間信頼性と救急患者の救命率を考慮した消防署の最適配置に関する研究
,土木学会北海道支部平成27年度年次技術研究発表会:D-15 201601
山田雄太, 加藤哲平, 内田賢悦

環境税導入が航空サービスへ与える影響に関する分析
,土木学会北海道支部平成27年度年次技術研究発表会:D-13 201601
高島いぶき, 加藤哲平, 内田賢悦, 田村亨, 杉木直

水災害時のXバンドレーダ情報による河川水位予測に基づいた避難行動モデルに関する研究
,土木学会北海道支部平成27年度年次技術研究発表会:D-23 201601
高田悠平, 加藤哲平, 内田賢悦

親・子世代に着目した家計の行動選択モデルに関する研究
,土木学会北海道支部平成27年度年次技術研究発表会:D-09 201601
中筋由佳, 加藤哲平, 内田賢悦

局所的豪雨による水害時の移動時間信頼性を考慮した河川構造物の最適改修計画
,土木学会北海道支部平成27年度年次技術研究発表会:D-17 201601
加藤宏祐, 加藤哲平, 内田賢悦

時間価値・時間信頼性価値を内生化した便益評価手法に関する研究
,第52回土木計画学研究発表会:101-106 201511
加藤哲平, 内田賢悦

実務での活用を念頭に置いた移動時間信頼性解析法に関する研究
,第52回土木計画学研究発表会:868-871 201511
内田賢悦, 加藤哲平

A study on benefit estimation considering both value of travel time and of travel time reliability in road networks
,Proceedings of the 6th International Symposium on Transportation Network Reliability:3-2-2 201508
Kato, T., Uchida, K.

サテライトオフィス導入と交通改善が地域経済に与える影響に関する研究
,第35回交通工学研究発表会:525-530 201507
(2) 宇佐美洋夢, 加藤哲平, 内田賢悦

過疎地域におけるサテライトオフィス導入が地域経済に与える影響に関する研究
,土木学会北海道支部平成26年度年次技術研究発表会:D-14 201501
宇佐美洋夢, 加藤哲平, 内田賢悦

マルチユーザークラス配分モデルに基づいた時間信頼性価値推計に関する研究
,第49回土木計画学研究発表会:5 201406
加藤哲平, 内田賢悦

Estimation of value of travel time and travel time reliability for heterogeneous drivers in road network
,Proceedings of the 18th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies:123-130 201312
Kato, T., Uchida, K., Tamura, T.